Kurs dokonalenia zawodowego
CPD
Kurs CPD „Rozwój umiejętności dopytywania w nauczaniu współczucia” jest nieodzownym elementem szkolenia nauczycieli compassion, a zarazem jednym z etapów ścieżki nauczycielskiej CBLC.
Czas trwania i cena
Czas trwania szkolenia – 14 godzin ( dwa dni)
Cena: 900 zł
Uczestnictwo
Kurs przeznaczony jest dla przyszłych nauczycieli CBLC.
Materiały szkoleniowe
Podczas trwania kursu uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe.
Zaświadczenie
Po ukończeniu szkolenia CPD uczestnik otrzymuje Zaświadczenie ukończenia sygnowany przez Mindfulness Association Polska.
Opis kursu
Kurs rozwoju umiejętności dopytywania w nauczaniu współczucia przeznaczony jest dla tych, którzy chcą uczyć Kursu życia opartego na współczuciu (CBLC Compasion Based Living Course) i pogłębić swoje umiejętności empatycznego dopytywania.
W kursie tym uczestniczyć mogą także osoby uczące współczucia oraz nauczyciele mindfulness, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności dopytywania w sytuacjach, gdy uczestnicy kursu doświadczają trudności emocjonalnych.
Jednym z głównych celów kursu jest „robienie” mniej i „bycie” więcej w naszej praktyce dopytywania. Sprawdzimy, jak zachować przestrzeń dla uczestnika, aby zbadać swoje doświadczenie praktyki bez narzucania naszej interpretacji ich doświadczeniu. Jeśli uczestnik jest w stanie przyjąć i zrozumieć swoje doświadczenie związane z praktyką, nauka jest pełniejsza. To wymaga od nas porzucenia bycia ekspertem, głębokiego słuchania, towarzyszenia i nauczania poprzez naszą wcieloną obecność i sposób bycia, a nie poprzez koncepcje intelektualne.
Innym kluczowym zagadnieniem jest bycie z uczestnikiem wobec trudności, których doświadcza, co jest nieodłącznym elementem nauczania współczucia. Czy naprawdę możemy być tam, otwarci i ciekawi, w „błocie” z naszymi uczestnikami, nie próbując „naprawić” ich doświadczenia? Będziemy tego doświadczać, poprzez zwracanie się i ku i „byciu” z trudnością i odwagą w naszej praktyce dopytywania (pierwsza psychologia współczucia). Nauczymy się ufać, że nasza obecność jest wystarczająca. Jednocześnie możemy nauczyć się wrażliwości na to, kiedy możemy podjąć kroki by „zrobić” coś, co buduje zdolność naszych uczestników do radzenia sobie z trudnością, bez „naprawiania”.
Sprawdź najbliższe terminy w naszym Kalendarium