Mindfulness

Home / Mindfulness

Medytacja mindfulness – co to jest?

znacznik gora czarny 2

To praktyka uważności. Jest to sztuka świadomego życia, poprzez systematyczną obserwację i badanie natury własnego umysłu. Składa się z czterech aspektów: uważności (mindfulness), współczucia (compassion), mądrości (wisdom) i wglądu (insight). Medytacja uważności to podróż, która krok po kroku pokazuje nam sposób doświadczania teraźniejszości i akceptacji samego siebie – takimi, jakimi jesteśmy.

Definicja uważności wg Mindfulness Association to „świadomość tego co się wydarza, kiedy się wydarza, bez preferencji, oceniania”.

Uważność to szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat-Zinn, 1990).

Uważność rozumiana jest również jako „samoregulacja uwagi tak, żeby była skupiona na bezpośrednim doświadczeniu,  tym samym pozwalając na zwiększone rozpoznanie umysłowych wydarzeń w momencie bieżącym” (Bishop et.al., 2004) czy też „intencjonalny proces obserwowania, opisywania i uczestniczenia w rzeczywistości bez osądzania, w chwili i z efektywnością” (Dimidjian, Linehan, 2003).

Trening Mindfulness

Trening Mindfulness to rodzaj wypracowanej postawy oraz zestaw technik rozwijających poczucie świadomego ciała i umysłu. Chodzi o zaakceptowanie stanu w jakim się aktualnie znajdujemy, oraz przyswojenie myśli oraz uczuć takimi, jakie są – bez oceniania ich i walki lub/i przyciągania ich. Słowem – uczymy się żyć tu i teraz.

Podczas treningu mindfulness posługujemy się terminologią psychologiczną, by w ten sposób ułatwić zrozumienie tego, co dzieje się w naszych umysłach. Proponowane przez nas kursy medytacji mindfulness w tym między innymi szkolenia dla nauczycieli compassion, szkolenia insight, praktyka uważności dla początkujących to droga lepszego poznania samego siebie i nauka pracy nad pojawiającymi się trudnościami.

Trening uważności nie jest ani formą psychoterapii, ani też treningiem relaksacyjnym–chociaż oczywiście może po części spełniać obie te funkcje.

Zapisz się na mindfulness trening już teraz!

Kurs Mindfulness – zalety

Mindfulness kurs – przeprowadzono wiele badań naukowych potwierdzających dobroczynne skutki, jakie praktyka uważności przynosi naszemu umysłowi, samopoczuciu, emocjom i ogólnemu stanowi zdrowia. Podczas kursu mindfulness poznajemy techniki radzenia sobie ze stresem szeroko pojętym. W światowym środowisku medytacja mindfulness traktowana jest jako jedna z regularnych metod leczenia. Co dobrego przynosi praktyka uważności?

– Spadek poziomu lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania

– Wzrost odporności psychicznej i fizycznej

– Rozwój inteligencji emocjonalnej

– Zmniejszenie podatności na depresję

– Redukcja zachowań związanych z uzależnieniami

– Usprawnienie procesów zapamiętywania i uczenia się

– Zwiększenie umiejętności koncentracji

– Redukcja chronicznego bólu – zmniejszenie poziomu odczuwania bólu fizycznego

– Poprawa nastroju i jakości życia w stanach chronicznego bólu

– Zmniejszenie poziomu hormonów stresu we krwi

– Zmniejszenie ciśnienia krwi i obniżeni ryzyka pojawienia się nadciśnienia –zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób układu krążenia

Już teraz zapisz się na nasz kurs medytacji!

Praktyka uważności

Tak jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak tez możemy ćwiczyć swój umysł. co powoduje zmiany w strukturach i aktywności naszego mózgu (neuroplastyczność mózgu). Dzięki kursowi medytacji uważności wzrasta samoświadomość, samokontrola, uwaga i poziom empatii.

Zobacz również:

O nas

Szkolenia dla praktyków

Praktyka uważności dla początkujących