Międzynarodowa Konferencja Pracy z Ciałem „SAPERE”, 17-18 marca 2018, Kraków

Home / Bez kategorii / Międzynarodowa Konferencja Pracy z Ciałem „SAPERE”, 17-18 marca 2018, Kraków

W dniach 17-18 marca 2018 trenerzy Mindfulness Association Polska, Dr Krystyna Boroń Krupińska i Anna Zubrzycki wezmą udział w Międzynarodowej Konferencji Pracy z Ciałem „SAPERE” na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, której tematem przewodnim będzie: Wpływ umysłu na ciało.

O Konferencji:

Konferencja skierowana jest do psychologów, psychoterapeutów, terapeutów pracy z ciałem, lekarzy, sportowców oraz osób poszukujących alternatywnych metod leczenia. O tym jak wpływa umysł na ciało opowiedzą nam prelegenci, którzy posiada wieloletnią praktykę pracy z klientem. Przedstawione na niej zostaną metody pracy z ciałem w kontekście psychologicznym. Będziemy mieli przyjemność pracować z  wybitnymi specjalistami z USA, Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Danii i oczywiście z Polski.

Wszystkie wykłady tłumaczone są na język polski, dla obcokrajowców polsko-języczne wykłady będą tłumaczone na język angielski. ( tłumacz symultaniczny)

Pierwszy dzień to wykłady, drugi dzień dużo praktyki. Zapisy na warsztaty odbywają się według kolejności zgłoszeń

umysł, żeby być racjonalny – musi być zakorzeniony w sygnałach emocjonalnych wysyłanych przez ciało.

Antonio Damasio

Bilety na konferencję dostępne pod adresem: www.konferencjapracyzcialem.pl

Jak uważność wspiera proces zdrowienia

Wykład:

“Mindfulness – zaczynając od siebie”

Mindfulness to sztuka świadomego życia, poprzez systematyczną obserwację i badanie natury własnego umysłu. Uważność (mindfulness) jest definiowana jako zwrócenie uwagi na chwilę obecną poprzez doświadczenie danego momentu w sposób nieosądzający i akceptujący. Dzięki treningowi i zestawie technik powoli wypracowujemy i rozwijamy poczucie świadomego ciała i umysłu. Kluczowym aspektem w treningu uważności jest postawa życzliwości, która wspiera proces samopoznania i dzięki temu umożliwia też otwarcie się na innych. W treści wykładu znajdą się najnowsze wyniki badań, jak również obszary do zastosowania praktycznego tego podejścia.

Skierowanie nieoceniającej, akceptującej uwagi na bieżące doświadczenie prowadzi do lepszego kontaktu ze swoim ciałem i umysłem, umożliwia pełniejsze i głębsze poznanie siebie.

Sama obserwacja oparta na uważności uruchamia procesy samoregulujące naszego organizmu, których efektem może być m.in.: redukcja fizycznych i psychicznych objawów stresu. Dodatkowo spokojny, rytmiczny, głęboki oddech towarzyszący praktyce uważności może redukować stres przez stabilizujący, pozytywny wpływ na funkcjonowanie współczulnego i przywspółczulnego układu nerwowego.

Warsztat:

Podczas warsztatu możliwe będzie poznanie podejścia i praktyk w nurcie uważności I zastosowanie ich w pracy z ciałem. Sprawdzimy podstawy relacji umysł – ciało. Jakie są nasze nawyki, przekonania i nasza postawa wobec tego co się pojawia podczas ćwiczeń Pomocne w tym będą krótkie praktyki związane z ruchem, oddechem i pracą umysłu, które pozwolą na pełnię doświadczenia.
Skierowanie nieoceniającej, akceptującej uwagi na bieżące doświadczenie prowadzi do lepszego kontaktu ze swoim ciałem i umysłem, umożliwia pełniejsze i głębsze poznanie siebie.

Uważność (mindfulness) może Ci pomóc, kiedy np.:

ciągle się zamartwiasz, nie możesz przestać myśleć np. o pracy, problemach,
odczuwasz duży niepokój,
unikasz różnych sytuacji, bo boisz się konfrontacji lub wydaje Ci się, że się to nie uda, że nie dasz rady,
doświadczasz poczucia winy, wstydu, lęku,
nieustannie się martwisz o wyniki, o osiągnięcia, o to jak zostaniesz oceniona/y,
ciągle denerwujesz się na siebie i innych,
masz poczucie, że nie kontrolujesz swojego życia,
nie możesz się skoncentrować, czujesz, że utknąłeś/aś i nie możesz ruszyć z miejsca,
czujesz się poirytowana/y, zniecierpliwiona/y kiedy inni działają wolniej od Ciebie,
masz problemy ze snem, oddychaniem, dbaniem o swoje zdrowie.