19 kwietnia 2017r. rozpocznie się we Wrocławiu Mindfulness Based Living Course (MBLC). Zapraszamy do rejestracji i udziału

Home / Bez kategorii / 19 kwietnia 2017r. rozpocznie się we Wrocławiu Mindfulness Based Living Course (MBLC). Zapraszamy do rejestracji i udziału

Mindfulness Based Living Course (MBLC)

znacznik gora czarny 2

Mindfulness Based Living Course (Życie w oparciu o zasady Mindfulness) to cykl cotygodniowych spotkań szkoleniowych w ramach szkolenia uważności, w oparciu o program Rocznego Szkolenia Mindfulness wg Mindfulness Association (MA). Kurs ten obejmuje osiem tygodni i składa się na niego osiem spotkań, które zwykle trwają około dwóch godzin. Kurs poprzedza spotkanie wprowadzające przed rozpoczęciem kursu i zamyka spotkanie podsumowujące po ośmiu tygodniach. Dzień praktyki Mindfulness jest zazwyczaj uwzględniony pomiędzy 6 i 7 tygodniem programu.

Kurs skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce Mindfulness.

Prowadzący: Anna Zubrzycki i Krystyna Boroń-Krupińska

Tematyka spotkań cotygodniowych, każda środa od 18:00 do 20:00:

– 19.04.2017r. – Tydzień 1 – Co to jest Mindfulness i po co
– 26.04.2017r. – Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
– 10.05.2017r. – Tydzień 3 – Wprowadzenie podpory uważności
– 17.05.2017r. – Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
– 24.05.2017r. – Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli
– 27.05.2017r. – 10:00 – 16:00 – Dzień praktyki
– 31.05.2017r. – Tydzień 6 – Postawa obserwatora
– 07.06.2017r. – Tydzień 7 – Samoakceptacja
– 14.06.2017r. – Tydzień 8 – Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie – Reszta życia

Miejsce: Zakład Promocji Zdrowia i Technik Relaksacyjnych AWF „Zameczek” Rzeźbiarska 4, Wrocław

Wysokość opłaty za Mindfulness Based Living Course (MBLC) to 800 zł.
Liczba miejsc jest ograniczona.

FORMULARZ REJESTRACYJNY:
Dostępny pod linkiem: http://bit.ly/2kAlLJi

KONTAKT:
Weronika Żytko: mapoland.info@gmail.com

 

Dlaczego warto?

znacznik gora czarny 2

Termin mindfulness odnosi się zarówno do praktyki jak i podejścia, które polega na byciu całkowicie obecnym wobec doświadczenia płynącego zarówno z zewnątrz (inni ludzie) jak z wewnątrz (własne myśli, uczucia, wrażenia) w każdej chwili. Chodzi o jakość bycia wobec każdego pojawiającego się zjawiska (niezależnie od tego, czym to zjawisko jest).
W ramach treningu mindfulness pracujemy z ciałem, emocjami oraz myślami. Mindfulness to podejście i techniki rozwijające umiejętności świadomości naszego ciała, treści pojawiających się w świadomości.
Jednym z założeń treningu mindfulness jest zaakceptowanie myśli i uczuć, które nam się pojawiają – bez oceniania ich i walki lub/i przyciągania ich. Celem treningu nie jest osiągnięcie relaksacji albo poczucia szczęścia, ale raczej wolności od tendencji do bycia wciąganym w automatyczne reakcje na myśli, uczucia i wydarzenia.
Trening uważności nie jest ani formą psychoterapii ani też treningiem relaksacyjnym –chociaż oczywiście może po części spełniać obie te funkcje.

Przeprowadzono wiele badań naukowych potwierdzających dobroczynne skutki, jakie praktyka uważności przynosi naszemu umysłowi, samopoczuciu, emocjom i zdrowiu:
– Spadek poziomu lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania
– Wzrost odporności psychicznej i fizycznej
– Rozwój inteligencji emocjonalnej
– Zmniejszenie podatności na depresję
– Redukcja zachowań związanych z uzależnieniami
– Usprawnienie procesów zapamiętywania i uczenia się
– Zwiększenie umiejętności koncentracji
– Redukcja chronicznego bólu – zmniejszenie poziomu odczuwania bólu fizycznego
– Poprawa nastroju i jakości życia w stanach chronicznego bólu
– Zmniejszenie poziomu hormonów stresu we krwi
– Zmniejszenie ciśnienia krwi i obniżeni ryzyka pojawienia się nadciśnienia –zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób układu krążenia

Tak jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak tez możemy ćwiczyć swój umysł, co powoduje zmiany w strukturach i aktywności naszego mózgu- neuroplastyczność mózgu.